Tiel - Vanaf 18 december vuurwerkmeldpunt ook telefonisch bereikbaar
Vanaf 18 december kunnen inwoners vuurwerkoverlast niet alleen via de mail, maar ook telefonisch melden. De gemeente roept alle inwoners op om vuurwerkoverlast te blijven melden. Zo krijgen ze beter inzicht in de plekken met de meeste overlast en kan handhaving gericht optreden.
Bereikbaarheid
Van donderdag 18 december 2025 om 08.00 uur tot woensdag 31 december 2025 om 17.00 uur kunnen inwoners van Tiel ook bellen naar 06-11 75 97 28. Het telefonische meldpunt is dagelijks te bereiken van 08.00 tot 22.00 uur via 06-11 75 97 28 (behalve op 25 en 26 december). Op 31 december 2025 is het telefonische meldpunt tot 17.00 uur bereikbaar.
Meldingen
Buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa’s) beantwoorden de binnenkomende telefoontjes. Wanneer het telefonisch meldpunt niet bereikbaar is kunnen inwoners mailen naar vuurwerkoverlast@tiel.nl. De meldingen gebruikt handhaving om op de dagen die volgen extra te surveilleren op de genoemde plekken.
Afsteektijden
Vuurwerk mag alleen afgestoken worden tussen tussen 31 december 2025 18.00 uur en 1 januari 2026 02.00 uur. Dit geldt alleen voor vuurwerk uit categorie F1 (kindervuurwerk zoals sterretjes en knalerwten) en F2 (siervuurwerk zoals grondbloemen en compoundboxen). Ziet u iemand vuurwerk afsteken buiten de afsteektijden? Bel dan met de politie via 0900-8844.
Blijf melden
Gemeente Tiel roept alle inwoners op om vuurwerkoverlast te blijven melden. Zo zorgen we samen voor een veilige en fijne afsluiting van het jaar.